Vertrek Aruba (Pleun) - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van silkepleunemma - WaarBenJij.nu Vertrek Aruba (Pleun) - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van silkepleunemma - WaarBenJij.nu

Vertrek Aruba (Pleun)

Door: Pleun

Blijf op de hoogte en volg

20 Januari 2014 | Nederland, Arnhem

Hoi Allemaal!

Wij zijn gisterochtend om 6 uur opgestaan om te vertrekken naar Aruba! Vol spanning in de auto kwamen we aan bij het vliegveld Schiphol waar Emma en Silke met de families al stonden te wachten. Toen we aankwamen en compleet waren hebben we meteen de spullen weg gebracht want zoals ze hier in Aruba al zeiden het leek net of er drie lijken in onze tassen zaten zo groot:)

Na de spullen hebben we afscheid genomen en zijn we vertrokken. Voor dat je weg bent moet je nog al je spullen laten controleren die je in je handbagage hebt zitten en dan als dat goed is kun je eindelijk gaan.

De vlucht zelf was erg saai en lang. We hebben er om precies te zijn 10 uur over gedaan. We landen half 10 Nederlandse tijd dus in Aruba was het half 5. Zoals ik al zei was de vlucht niet veel speciaals, gelukkig maar!

Toen we aankwamen kregen we een warm ontvangst, onze klasgenootjes (Maurice, Nathan en Kelvin, waarvan de laatste twee zelf Arubanen zijn) kwamen ons halen samen met onze begeleiders Thijs en Tony. Ik schrok me helemaal rot want ik zat bij Nathan in de auto en meteen de weg van het vliegveld naar hotel komt er een politieagent achter ons aan met zwaailicht aan. Ik dacht ohnee wat is dit.. maar we hadden geen gordels om dus kregen een boette. Maar opgegeven moment zegt Nathan volgens mij zit mijn neef daar achter het stuur die is politie. En Ja hoor Nathan gaat kijken en bleek het zijn neef te zijn dus de boete ging snel weer in de zak en werd niet meer over gepraat. Hihi zo makkelijk gaat het hier allemaal. Het was enorm warm want we gingen met lange kleren maar die konden daar snel uit. Toen zijn we met hun auto`s naar ons hotel gereden en daar zaten al heel veel jongeren buiten. Iedereen voor gesteld en toen konden we eindelijk gaan kijken waar we mochten slapen.

We hebben alle drie een eigen kamer dat is wel heel erg fijn. Maar op de foto`s leken de appartementen groter dan dat het in werkelijkheid was. Het is echt een studentenkamer met af en toe wat schimmel en schoon is het sowieso niet echt. Dus dit was wel een kleine tegen valler maar goed volgend jaar wil ik ook op kamers dan kan ik nu vast wennen.

`s avonds zijn we met zijn alle gaan stappen, want we mochten niet voor 12 uur gaan slapen omdat je anders heel erg last krijgt van een jetlag. Maar we zijn om 1 uur naar huis gegaan, maar even voor de duidelijkheid dit is 6 uur `s ochtends in Nederland. Dus meer dan 24 uur op was wel pittig. Dus ons bedje lag heerlijk vannacht want we waren helemaal kapot.

Maar vandaag hebben we rustig uitgeslapen. (ik was om 4 uur al wakker, maar dat is natuurlijk omdat het dan in Nederland al 9 uur is.) En hebben ons daarna ingecheckt en zijn we gaan ontbijten. En voor de rest alleen in de zon gelegen en boodschappen gedaan.

Het is zo bizar wat hier allemaal gebeurd en hoe het hier gaat. Het verkeer is echt raar iedereen neemt maar zijn voorrang en doet wat die zelf wilt dus als we zelf gaan rijden moeten we goed opletten. Ook is het hier heel normaal om met stappen gewoon het zelfde tempo mee te drinken en daarna nog te rijden want ze kennen hier geen blaastesten dus niemand kan je een bekeuring geven.

Ook zie je hier overal zwerfhonden, cactussen en nog veel meer dingen wat ik niet gewend ben. Je merkt dus echt dat je in een ander land zit ook vind ik dat je best goed merkt dat wij het in Nederland echt ontzettend ruim hebben in alles bijvoorbeeld de wegen, gebouwen en vooral het internet want die is schijnbaar af en toe gewoon aantal dagen kapot.

Dus mocht je niks van me horen ik ben er gewoon nog maar dan is het internet weer kapot. Maar dit komt allemaal goed!

Nou volgende keer weer een nieuw verhaaltje, ik ga nu lekker eten en jullie gaan waarschijnlijk slapen dus ik zeg fijne nacht!

Liefs Pleun

  • 20 Januari 2014 - 23:13

    Bettine:

    Lieve Pleun,

    Leuk verhaal. Van die boete had je me nog niet verteld. Wat heb je weer geluk gehad. Kijk maar uit s'avonds, als iedereen maar kan drinken en rijden, ik vind het maar niks. Heel veel plezier met jullie drietjes, samen met jullie klasgenootjes. tot de volgende keer.

    groetjes mama

  • 20 Januari 2014 - 23:19

    Lydie:

    Fijn om te horen dat je een goede reis hebt gehad.. Indd Heel raar om te horen dat jij nu lekker gaat eten en ik indd lekker ga slapen hihi.. Smakelijk meisje ben benieuwt naar het volgend verhaal liefss X

  • 21 Januari 2014 - 07:49

    Kitty En Theo:

    Hoi Pleun,

    Wat fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Je zult zeker wel moeten wennen in zo'n ander land.
    Maar jou kennende komt ook dat weer helemaal goed. Geniet nog even van de rust en het lekkere weer.
    We zijn benieuwd naar al je verhalen. Fijn dat we zo een beetje kunnen meegenieten van jouw tijd daar.
    veel plezier Pleun!! (natuurlijk ook Emma en Silke)

  • 21 Januari 2014 - 08:37

    Judith:

    Hi Pleun.
    Fijn dat je reis goed is gegaan. Leuk om je verhalen en avonturen weer te gaan lezen.
    Kijk wel goed uit daar!!!
    Veel plezier en geniet er vooral van!!!
    xx judith

  • 21 Januari 2014 - 11:18

    Loes:

    He pleuntje,
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Ik ga je verhalen zeker weer volgen . heeeeeel erg veel plezier !
    Liefs xx Loes

  • 21 Januari 2014 - 11:40

    Lian:

    Leuk om je weer te volgen!

    Goed te lezen dat je een prima reis hebt gehad met een warm welkom..
    En die nieuwe dingen, daar raak je vast snel aan gewend!

    Ik wens jou een fijne tijd en ga lekker genieten van jouw verhalen.

    Liefs (binnenkort weer) #7

  • 21 Januari 2014 - 15:09

    Oma Lange:

    Hoi pleun, wat fijn dat je goed aangekomen bent. Het is allemaal goed gegaan hoor ik
    Ik zag dat je een mooi zwembad erbij had. Je zult er snel wennen.
    Wat fijn dar we je zo kunnennberijken en kunnen zien hoe het met je gaat.
    Ik wens je veel plezier daar.
    En ik hoor nog wel eens!
    Veel groetjes van oma in oploo

  • 21 Januari 2014 - 23:19

    Anita Bus:

    Hoi Pleun, Fijn dat je een goede start hebt gehad. Heb je ons pakje al geopend?
    We gaan je verslag zeker volgen.
    Heel veel plezier!!

    groetjes De Busjes

  • 23 Januari 2014 - 20:34

    Familie Van Lankveld:

    Hoi Pleun,

    Leuk om je verhaal te volgen.
    Heel veel plezier daar!
    Dat zou wel lukken met zo'n lekkere temperatuur.

    Groetjes Hans, Erica, Ivon, Brian, Thijs en Elke.

  • 24 Januari 2014 - 21:21

    Oma Erp:

    Hoe gaat het met de rode rugjes en billen,zal de eerstkomende dagen mijn best doen voor alle drie ,leuk verslag ,en kijk uit naar de volgende oma

  • 24 Januari 2014 - 21:55

    Je Liefste Peettante:

    Ha Pleun. Leuk verhaal. Mijn reactie is wel wat laat. Kijk uit voor de dronkenlappen. Heel veel plezier verder. Heel veel liefs. Carola xxx

  • 25 Januari 2014 - 13:02

    Paulus:

    Hoi Pleun,

    Welleuk dit zo af en toe te volgen op facebook. Een land vol verrassingen merk ik! Veel gezelligheid toegewenst, maar dat gaat vast lukken!

    Liefs, Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1113
Totaal aantal bezoekers 2217

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 07 Juni 2014

Aruba

Landen bezocht: